Als boekhoudkantoor hebben wij binnen onze praktijk ook veel klanten met een kasboek. Het bijhouden van deze kasboeken gebeurde hoofdzakelijk in Excel. Hierdoor ontstonden fouten in tellingen, werden bonnen vergeten en het kostte de klanten veel werk.
Daarnaast moesten wij deze kasboeken allemaal nog inkloppen in onze boekhoudsoftware. Voor ons, maar ook voor onze klanten, was dit kostbaar en moest dit wat ons betrof veel makkelijker, sneller en goedkoper kunnen. Een goede en betaalbare oplossing was er niet voor (kleine) ondernemers en het idee voor een start-up was geboren.
Volgens onderzoek van het CBS over 2019 heeft 36% van de bedrijven met 3-50 werknemers niet of nauwelijks gedigitaliseerd. Van de bedrijven tot 2 werknemers heeft zelfs 48% deze digitalisering gemist. Hierdoor kwamen er ook steeds meer vragen uit de markt. Wij hebben goed gekeken naar software-wereld en niet een échte, goede en betaalbare oplossing gevonden voor de kleine ondernemers en daarmee een groot deel van onze klanten.
De meeste kleine ondernemers hebben een eenvoudige kassa. Een geavanceerd kassasysteem is veelal te kostbaar in aanschaf en het onderhoud van het kassasysteem te omslachtig voor deze kleine ondernemers. Daarnaast is er bij deze systemen vaak geen goede boekhoudkoppeling met de pakketten die deze ondernemer gebruikt, zoals SnelStart of Exact online.
Wij hebben EasyKas bedacht en gebouwd in 2019 voor onze eigen klanten. Het starte met een eenvoudige interface, waarop we steeds weer nieuwe verzoeken van onze klanten implementeerde. De reacties waren ronduit positief en onze missie was geslaagd: zorgen dat kleine ondernemers een eenvoudige tool hebben voor het verwerken van de kasboeken.
Door de informatie die we terugkregen van onze klanten, hebben we continue de kasboek-app vernieuwd. We hebben fantastisch gebruik kunnen maken van de feedback die kwam, onze klanten voelde zich verbonden met de app.
Na ook verschillend feedback van collega kantoren, en ook klanten die ons vertelde dat we app moesten uitbrengen, hebben we dit ook gedaan. Sinds begin 2020 is EasyKas voor iedereen beschikbaar. Een fijne start was het wel: direct na de lancering sloeg Corona toe, bij veel van onze klanten. We hebben deze tijd gebruikt om ook te vernieuwen: een partnerportaal, een webversie en steeds weer updates van onze kasboek-app doorgevoerd.
Inmiddels zijn al meer dan 50 kantoren bezig met onze app, en het aantal gebruikers stijgt. Dat geeft ons ook weer ruimte om te vernieuwen, terwijl we trouw kunnen blijven aan onze missie! Op naar nog meer updates, vernieuwingen en koppelingen. Wij hebben er zin in!