« Ik krijg een foutmelding als ik een dagmutatie verstuur naar Exact Online
Ik krijg een foutmelding als ik een dagmutatie verstuur naar Exact Online
Je hebt EasyKas gekoppeld aan jouw Exact online administratie en je krijgt een foutmelding bij het versturen van een kasopmaak / mutatie.
Dit kan één van de volgende foutcodes zijn:
Periode is verwerkt: De datum waarop je een boeking wil maken valt in een periode welke is verwerkt in Exact online en kan er niet in geboekt worden.
Periode is afgesloten: De periode waarin je de boeking wilt maken in Exact online bestaat niet of is afgesloten.
Maak de betreffende periode eerst aan in Exact online en/of open deze en verstuur de mutatie opnieuw.
Ongeldig grootboekrekening: De genoemde grootboekrekening bestaat niet in jouw boekhouding. Maak deze aan en verstuur de mutatie opnieuw.
Ongeldig Type, grootboekrekening: De genoemde grootboekrekening is een geblokkeerde rekening en er kan niet rechtstreeks op geboekt worden. Meestal zijn dit grootboekrekeningen die gekoppeld zijn aan een dagboek.
Verplicht relatie: Aan deze grootboekrekening is een sub-administratie gekoppeld, bijvoorbeeld de grootboekrekening debiteuren. Ook hier kan dus niet rechtstreeks op geboekt worden.